RAW bestanden in PSE6.0

  • Luce

    Ik heb net photoshop Elements 6.0 aangeschaft en ben helemaal nieuw in dit programma. Al direct loop ik tegen 2 problemen aan:

    1. Het programma zegt de bestanden niet uit mijn camera (Canon EOS 450D) te kunnen importeren, wat ik dan maar noodgedwongen met het Wizard Scanner en Camera programma van Windows doe; om ze vervolgens met Photoshop uit de map halen waarin ik ze heb opgeslagen…

    2. Ook wil PSE de CR.bestanden (RAW) niet openen, want zegt dat dit geen geldig bestandstype is…??!!!

    Help! Dit moet toch júist kunnen met photoshop? Staat in de handleiding dat je dit via Bestand > Openen moet doen, nou, dat lukt dus niet. Wie o wie weet wat ik moet doen?

    Luce

  • Gerry van Roosmalen

    Hoi Luce,

    Of je klikt op “controleren op updates” of iets wat daarop lijkt, of je haalt van de site van adobe de nieuwe RAW converter op, en installeert die in de daarvoor aangewezen folder op je pc. Je vind de converter op:

    http://www.adobe.com/nl/products/photoshop/cameraraw.html

    Omdat jou type camera nog tamelijk nieuw is wordt die door de huidige RAW converter plug-in nog niet herkend.

    Groetjes en succes!

    Gerry

  • Luce

    Bedankt Gerry, dat was natuurlijk erg logisch.

    Luce