Foto zonder achtergrond

  • Seval

    Hallo allemaal,

    kan iemand mij helpen met het volgende probleem? Ik fotografeer kralen voor een website, maar de achtergrond wordt steeds een andere kleur terwijl ik wel steeds op dezelfde manier fotografeer. Is het mogelijk om de achtergrond met een programma te veranderen in bijvoorbeeld wit of een andere kleur zonder dat de kraal van kleur veranderd, of moet ik dan echt het object gaan uitknippen met zo'n pen of muis? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt, seval

  • Fleur

    Wanneer je een andere kleur achtergrond wilt hebben zul je toch eerst het object vrijstaand moeten maken d.m.v. bijvoorbeeld een masker. Je kunt dan heel gemakkelijk elke keer de kleur veranderen.

    Fleur

  • Seval

    Bedankt voor je reactie Fleur, maar wat is een masker? Ik heb helaas van dat soort dingen helemaal geen verstand:((

  • J@nos

    Neem een mooie achtergrond,seleteer de kralen met “toverstaf” knip en plak .

    Zet er met layer een schaduw achter.

    http://home.hetnet.nl/~kikmans/kraal.jpg

  • Pieter-Bas

    Zelf paden maken hoeft niet meer! Je kunt je beelden tegenwoordig vrijstaand laten maken op www.misterclipping.com. Up-, en downloaden kan gewoon in je browser (tif, jpg, eps en psd) en is binnen 24 klaar. Prijzen varieren van 1,95 voor een eenvoudig beeld tot 7 euro voor een ingewikkeld beeld.

  • Lottje

    als je je foto's maakt in een raw bestand, kun je je witbalans heel makkelijk aanpassen, en kan zijn alle foto's uiteindelijk gewoon hetzelfde…

    achtergrond een andere kleur geven, tja dat zul je dan gewoon met een andere achtergrond moeten doen, of via photoshop, zoals staat aangegeven ;)

    succes